Felanmälan
De bostadsrättshavare som tidigare gjort en anmälan utan att ha fått det åtgärdat eller fått någon form av återkoppling i närtid uppmanas att kontakta styrelsen på nytt.
Efter att anmälda fel i samband med femårsbesiktningen åtgärdats är nu garantitiden över och JM:s åtaganden kopplat till fastigheten är avslutade.
Upptäcker ni fel som inte ingår i bostadsrättshavarens ansvar (se Skötsel och underhåll under Bostaden i menyn till vänster) ombeds ni att kontakta vår fastighetsförvaltare Sweax. Låt Sweax först göra en bedömning av skadan/problemet och dess orsak. Ta inte på eget initiativ in entreprenörer som fakturerar föreningen. Inga fakturor får ställas på föreningen utan kontakt med Sweax eller någon i styrelsen. Sweax når man på telefonnummer 018-35 12 80.
Vid fel på hissen ska leverantören Kone kontaktas direkt på telefon 020-72 20 20.
Vid akuta ärenden, som t.ex. större vattenläckage, brand eller annan fara för liv och egendom ska 112 kontaktas direkt!
Brf Åriket 2 brfariket2.se |